1. Посилання на тести
https://grammarquiz.net/41732-a/#jawaban
2. Приклади написання листів на ЗНО з англійської мови
Зразки написання особистого, напівофіційного та офіційного листів на тестуванні з англійської мови
Писемне мовлення – визначити рівень
сформованості в учнів навичок та вмінь, необхідних для вирішення на письмі
комунікативних завдань, що пов’язані із повсякденним життям. У тесті
перевіряється уміння здійснювати спілкування у писемній формі відповідно до
поставлених комунікативних завдань.
Випускник володіє функціональними стилями
писемного мовлення в межах, визначених
Програмою загальноосвітніх навчальних закладів з іноземних мов, що також
відповідає Загальноєвропейським рекомендаціям з мовної освіти (рівень В1).
Випускник уміє писати особисті і ділові листи, використовуючи формули мовленнєвого етикету, прийняті в країнах, мова
яких вивчається, розповідаючи про окремі факти та події свого життя,
висловлюючи власні міркування і почуття, описуючи плани на майбутнє та
запитуючи аналогічну інформацію, а також передавати повідомлення у вигляді
записки довільної форми.
Випускник уміє повідомити про перебіг подій, описати
людину або предмет; написати
повідомлення про побачене, прочитане, почуте; уміє обґрунтувати власну
точку зору.
Завдання для писемного мовлення
формулюється у вигляді мовленнєвих ситуацій, у змісті яких мають бути
чітко визначені мета і об’єкт спілкування. Вибір комунікативної ситуації
передбачає міжкультурне спілкування, і відтак зміст мовленнєвих ситуацій
має включати соціокультурні особливості країни, мова якої вивчається в Україні.
Форма завдання
Ця складова частина тесту
передбачає створення власного письмового висловлювання відповідно до
запропонованої комунікативної ситуації. Від випускників вимагається написати
власне письмове висловлювання на основі конкретної ситуації і направляючих
вказівок: письмових підказок (повідомлень, листів, оголошень, реклами тощо).
Випускники повинні вміти:
–
писати розповідь, передавати/розказувати про перебіг подій, описати людину,
предмет;
–
написати статтю, щоб передати/переказати перебіг подій, надати детальний опис
та порівняння людей, предметів;
–
передати особисті повідомлення в короткому листі відповідного зразка або в
довільній формі, щоб сформулювати запрошення, описати почуття, привітати з
успіхом, подякувати, вибачитися чи запропонувати допомогу або відповісти
на повідомлення такого типу;
–
висловити свою точку зору та аргументувати її.
Від
випускників вимагається написати іноземною мовою особистого листа, повідомлення
статтю, висловлюючи власні думки.
Від випускників очікується
адекватне використання лексики та граматики відповідно до заданої
комунікативної ситуації та з використанням відповідного стилю. Їм також
потрібно вміти передавати власну точку зору, ставлення, особисті відчуття та
робити висновки.
Ну, що цікаво? А чи зрозумів, або навіть чи
прочитав, що там написано в тих рекомендаціях звичайний середньостатистичний
учень, в якого купа домашнього завдання з усіх шкільних предметів, як мінімум
по три репетиторства з основних предметів до ЗНО, певно ще якийсь гурток
після школи і врешті-решт особистий час для відпочинку? І з мого досвіду, можу
сміливо сказати, що не всі вчителі в школі «біжать наввипередки», щоб доступно і зрозуміло
пояснити своїм вихованцям всі ці вимоги.
Саме тому, я вирішив поділитися своїми знаннями та напрацюваннями, щоб ви дізналися 10 ключових моментів для досягнення основної мети – написання ідеального твору з ЗНО з англійської мови!
Поїхали!
1. Перш за все, це уважне
вдумливе читання комунікативного завдання. Тут найголовніше – це
зрозуміти учневі, що від нього хочуть «почути» і не зациклюватись на геть
незнайомих словах, звісно вони можуть бути ключовими, але якщо вже ніяк не
можете пригадати значення певного слова, то не витрачайте дорогоцінного часу, а
намагайтеся вгадати по контексту приблизно, що воно означає. Крім того, багато
учнів мене запитують, з чого краще починати: з тестових завдань чи відразу з
письма? Тут однозначно порадити не можу, тому що кожен учень – це
індивідуальність, і тут немає універсального рецепту. В даному випадку, я
завжди раджу зважити свої сили вже під час виконання ЗНО і звичайно ж,
слідкувати за часом, щоб у будь-якому разі встигнути написати твір і ще й
переписати його в чистовик.
хто |
що робить |
з ким |
де |
коли |
Тобто, складаємо речення просто і зрозуміло: Я
люблю проводити свій вільний час з друзями на природі на вихідних-I like to spend my free time with my frieds in the open air at the weekends)
Якщо
ви пишете лист до друга, ви можете почати зі слів Dear friend, Hi Tom або,
емоційніше, My dearest friend. А от якщо лист офіційний, то тут краще використати
Dear Sir or Madam, або To the Editor, якщо людина для вас є невідомою, або вказуючи прізвище
Dear Mr Pitt, Dear Mrs Jolie.
Якщо ви отримали лист від друга, не забудьте подякувати йому, використовуючи фрази: It
was great to get your letter. /Thanks for your letter. /It was lovely to hear
from you.
Не завадило б висловити ті емоції, які викликав у вас його лист: It was sad to hear...,/I’m happy that you…
Також
можете поцікавитися у друга станом справ, здоров’я, запитати які новини. What’s the news?/How are you? I hope you are well./I
was glad to know you are fine I’m OK, too.
Обов’язково
кількома фразами прокоментуйте новини, які дізналися з його листа, нагадайте
йому про що саме він вам писав, і на які питання ви надалі відповідатимете. (I’d like to answer your questions about….) тобто згадайте причину і дайте відповідь на
питання «Чому ви пишете цей лист?»
Якщо
в завданні вказано, що лист ви пишете першими, обов’язково узагальнено вкажіть
причину.
Можливо,
це лист-запрошення, тоді його слід починати з фрази: I'm writing to invite you to…
лист-вибачення: I'm
really sorry that I forgot about...
лист-подяка: I'm
writing to thank you so much for...
лист-привітання:I'm writing to congratulate you on passing
your exams...
Якщо ви повинні написати лист, в якому просите поради, можна скористатися наступними шаблонами: I am writing to ask for your advice. /Can
you give me your advice?/I’ve got a problem and I need your advice.
Інші корисні фрази: I thought I’d write and let you know that….
The reason I’m writing is …. Sorry, I’ve taken so long to put pen to paper,
but… I apologise for the fact that I haven’t written for… I have something
special to tell you… Can you imagine…
Що стосується офіційного листа, в ньому можна
використати наступні фрази залежно від змісту завдання: Thank you for contacting us./I apologize for not getting in contact with you before now.
В наступному реченні, коротко введіть у суть справи, щоб читач розумів, з якої причини ви до нього звертаєтеся: I am
writing in connection with… /I am writing with regard to…/In reply to your
e-mail, here are.../Could you give me some information about…/I am writing with
regard to your …(recent review of the…) I feel I have to express my consent /
disagreement with…
Інші корисні фрази: I would like to apply for … I am writing to apply
for the position… With reference to your advertisement… I am writing in post of
your advertisement… I am writing to enquire whether… I am writing with regard
to your advertisement… I would like me to be consider for… I consider myself to
be…
Наступний етап - основна частина. Саме тут вам прийдеться
розкрити три умови, дані у завданні. Пам’ятайте, що всі вони повинні бути
згадані у листі, оскільки саме так можна отримати найбільшу кількість балів.
(по 2 бали за кожну повністю розкриту умову).
Якщо
вам важко висловити думку кількома реченнями, спробуйте скласти хоча б одне
речення відповідно до питання, щоб мати шанс отримати хоча б 1 бал.
Основна частина обов’язково має бути
структурована за змістовими абзацами. Звичайно, якщо вам не вдається висловити
свою думку у трьох абзацах, їх можна об’єднати у два, але поєднані за
змістом.
Тут
вам варто пам’ятати, що потік. На ЗНО ваш твір повинен бути побудований
логічно, а текст послідовним та зв’язним. Для кращої звязності твору, є чимала кількість з’єднувальних елементів.
Наприклад: firstly, secondly, in conclusion, so,
furthermore, anyway, to my mind, in my opinion, as far as I am concerned, in my
view. Вони
зроблять ваш лист цікавішим і легшим для сприйняття. Варто пам’ятати, що вам
необхідно продемонструвати широкий спектр знання лексики за темою, що запропована в умові. Також вам
можуть стати у пригоді наступні вступні фрази:
Nevertheless -
Однак
Furthermore – Більше того
Meantime - тим часом
Although - Хоча
Frankly speaking - Відверто кажучи
So to speak - Так сказати
It goes without saying - Само собою зрозуміло
To put it mildly - М'яко кажучи
At all - Загалом
In any case - У будь-якому випадку
So - Отже
Moreover - Крім того
By the way - До речі
Indeed - Дійсно
However - Однак
Telling the truth – Чесно кажучи
To sum it up - Підсумовуючи
Of course - Звичайно
Certainly - Безумовно
As far as I know - Наскільки мені відомо
In other words - Іншими словами
Probably – Можливо
To begin with – Почнемо з
Сonclusion або сlosing remarks
Завершуючи
неофіційнийлист, обов’язково підведіть підсумки написаного, задайте кілька питань
своєму другу, пов’язаних з темою (таким чином, ви покажете своє бажання
продовжувати листування); не забудьте передати привітання батькам, побажати
всього найкращого, попросити не зволікати з відповіддю. Кінцівка обов’язково
повинна містити фрази такого типу: That’s
all my news for now. Write back soon… Well, I’d
better go and do some work! Once again, well done…. Please, write me soon and
tell me all your news. Well, that’s all my news. I’d better end now, because…
Looking forward to hearing from you. Hope to hear from you soon. Well, that's
all for now./Bye for now. Best wishes,…
Варто пам’ятати, що фінальні речення для
офіційного та неофіційного листа відрізняються. Завершувати офіційний лист
варто словами: Thank you for your help. Please feel free to contact me if you have any
questions. Yours sincerely, Yours faithfully.
Особистий лист
You’ve got a letter from your
English pen-friend in which he/she wrote to you about his/her future plans.
He/she wants to become an actor/actress and your friend is sure that this
profession will give him/her an opportunity to become famous and make a lot of
money. Write a letter to your pen-friend in which tell him/her:
-about your thoughts regarding
his/her career plans and what you are going to do after leaving school
-how you prepare yourself for
your future profession
-what you think is necessary
to be successful in your future job
Write a letter of at least 100
words. Do not use your real name or any other personal information. Start your
letter in an appropriate way.
Увага. За умовами тестування робота має бути анонімною (задля об’єктивності оцінювання). Бланк Б розпізнається спеціальною комп’ютерною програмою лише за унікальним штрих-кодом. Щоб уникнути ануляції роботи, під час написання власного висловлення слід використовувати НЕ справжнє власне ім’я та прізвище, а ВИГАДАНЕ, наприклад, Tom Brown, Mary Green тощо)
Приклад
Dear Emily,
I am sorry I haven’t written for such a long time but I was very busy
with my exams. How are you? I like your choice to be an actress. And I know
that you are very talented and you’ll become a famous actress.
As for my plans I always wanted to be a singer. You know that I love
singing. But unfortunately I often have a sore throat, and the doctor said that
it was impossible. So I decided to be a teacher of English. I study English and
German and this is what I like as much as singing.
To be ready for my future profession, firstly, I listen to English songs
and watch English movies. Secondly, I learn words when I’m walking along the
street or even cycling. But the most important thing is language practice. I
try to speak to native speakers if I have such an opportunity wherever I am.
If I want to be a successful teacher I have to be communicative. Moreover I
must love children and love to work with them and, of course, I have to
understand children’s behavior.
Hope to hear from you soon. Drop me a line, please. And give my regards to
your family.
Best wishes,
Anna
Коментар. У цій роботі автор опрацьовує всі три умови повністю. Він висловлює свою думку стосовно вибору майбутньої професії його другом, розповідає про плани на майбутнє, про те, як він готує себе до майбутньої професії, а також говорить про якості та вміння, які необхідні, на його думку, для успішної кар’єри вчителя.
Це власне висловлення
побудовано логічно й послідовно. Автор використовує з’єднувальні елементи, що
забезпечують зв’язок між частинами тексту на рівні змістових абзаців, а також
окремих речень у абзацах. У тексті наявні сполучники сурядності та підрядності,
слова-зв’язки, вставні слова (but
unfortunately,as for my plans, firstly тощо), які вжиті доречно.
Стиль висловлення, формат тексту повністю відповідають
меті написання особистого листа. Текст структуровано за змістовими абзацами.
У висловленні автор
продемонстрував достатній словниковий запас для висвітлення заданої
комунікативної ситуації за темами «Плани на майбутнє, вибір професії»,
«Особистісні пріоритети».
У роботі використано різні
типи речень, ужито різні граматичні структури (дієслівні часи – Present Simple,
Continuous, Perfect тощо). Також у роботі відсутні помилки.
Напівофіційний лист
Listening to the radio
programme you heard different people discussing the topic of friendship between
teens. You have decided to write a letter to the editor of the programme. In
your letter:
-describe what kind of friend
you prefer and why
-say what can cause a
friendship to go wrong
-argue whether it is better to
have a wide circle of friends or a few close friends
Write a letter of at least 100
words. Do not use your real name or any other personal information. Start your
letter in an appropriate way.
Приклад
Dear Sir/Madam,
I have just listened to your programme about friends and friendships.
I’m writing to express support for this serious issue.
I strongly agree with you that friendship is defined in a million ways.
Friendship is a relationship that has many dimensions and styles. Friendship
has no boundaries and no limits. True friendship is built on trust and mutual
support. Your real friend is always there to help you and expects the same from
you. He does not judge you for what you do, but instead understands and
supports you. I do believe that a true friend is a person who loves you
unconditionally and will not try to change you. What is more, you never know
when you will meet a friend.
It is no secret that friendships are based on trust, and if that’s
betrayed, the whole relationship breaks down. Cheating, revealing your secrets
and backstabbing lead to breaking up. Thus, we should admit our failures,
practice forbearance and be willing to learn something new. And we’ll avoid
breaking up friendships over petty differences.
To be honest, I don’t need a wide circle of friends. I prefer one or two
close friends, even though I know many people and have a large number of
acquaintances. And I am sure that having a small group of friends gives you a better
chance to cultivate deep and meaningful relationships.
To sum up, I have to state that I am in total agreement with those who
considered friendship to be a vital part of our life.
Yours faithfully,
Margaret Brown
Коментар. У цій роботі автор опрацьовує всі три умови повністю. Він описує справжнього друга
і пояснює, чому вважає названі риси характеру й поведінку проявом справжньої
дружби. Автор розповідає про причини, які можуть зруйнувати справжню дружбу, а
також зазначає, що мати декількох близьких друзів для нього краще, ніж мати
широке коло друзів, і пояснює свою думку.
Це власне висловлення
побудовано логічно й послідовно. Автор використовує з’єднувальні елементи, які
забезпечують зв’язок між частинами тексту на рівні змістових абзаців, а також окремих
речень у абзацах. У тексті наявні сполучники сурядності та підрядності,
слова-зв’язки, вставні слова (to
be honest, to sum up, what is more тощо), які вжиті доречно.
Стиль висловлення, формат тексту повністю відповідають
меті написання напівофіційного листа. Текст структурований за змістовими абзацами.
У
висловленні автор продемонстрував достатній словниковий запас для висвітлення
заданої комунікативної ситуації за темами «Дружба, любов», «Стосунки з
однолітками, у колективі» і «Особистісні пріоритети». Лексичних помилок немає.
У роботі використано різні
типи речень, ужито різні граматичні структури (дієслівні часи – Present Simple,
Continuous, Perfect тощо). У роботі немає помилок.
Сonclusion або сlosing remarks
Завершуючи неофіційнийлист, обов’язково підведіть підсумки написаного,
задайте кілька питань своєму другу, пов’язаних з темою (таким чином, ви
покажете своє бажання продовжувати листування); не забудьте передати привітання
батькам, побажати всього найкращого, попросити не зволікати з відповіддю.
Кінцівка обов’язково повинна містити фрази такого типу: That’s
all my news for now. Write back soon…
Well,
I’d better go and do some work! Once again, well done….
Please,
write me soon and tell me all your news. Well, that’s all my news. I’d better
end now, because…
Looking
forward to hearing from you. Hope to hear from you soon. Well, that's all for
now./Bye for now. Best wishes,… (name)
Офіційний лист
You would like to work in
Great Britain this summer. And you have read this advertisement in a newspaper:
Write a letter of application.
In your letter write about:
-why you are writing
-your personal qualities,
language skills and experience with children
-why you think this work
experience would be important for your future
Write a letter of at least 100
words. Do not use your real name or any other personal information. Start your
letter in an appropriate way.
Приклад
Dear Mr. Griffin,
I am writing to apply for the position of school helper advertised in
The Times yesterday.
At present I am a 17-year-old student. In May, I will be graduating from
School. I have been certificate in both English and German and I speak both
fluently.
At school I developed strong organizational skills. I organized events, led
meetings and assisted junior students. I was awarded a diploma in Arts, so I
can organize different outdoor contests. Being a good swimmer I can assist the
coach in the pool. Therefore, I feel that I would be well-suited for the
position. Also, I regard myself as energetic, sociable, helpful, and patient
and I like working with children. What is more, my knowledge in Arts will be
useful, too.
Since the holidays include the months of July and August, I will have no
other commitments and will be available to work at any time for as many hours
as needed, including evenings.
It will be a valuable experience for me to work with kids before starting
my career, as I’m going to be a teacher.
I would appreciate the opportunity to discuss my qualifications more fully
in an interview. I can be reached at 545-555-654. Thank you for your
consideration. I look forward to hearing from you.
Yours sincerely,
Jane Black
Коментар. У цій роботі автор опрацьовує всі три умови повністю.
Він указує на причину, що спонукала його до написання листа, а також розповідає
про рівень володіння англійською мовою, характеризує себе як особу
відповідальну, енергійну, комунікабельну. І, звичайно, пояснює чому для нього
важливий досвід роботи помічником у мовній школі.
Це власне висловлення
побудовано логічно й послідовно. Автор використовує з’єднувальні елементи, що
забезпечують зв’язок між частинами тексту на рівні змістових абзаців, а також
окремих речень у абзацах. У тексті наявні сполучники сурядності та підрядності,
слова-зв’язки, вставні слова (Therefore, Since, as….as
тощо), ужиті доречно.
Стиль висловлення, формат
тексту повністю відповідають меті написання офіційного листа. Текст
структурований за змістовими абзацами.
У висловленні автор
продемонстрував достатній словниковий запас для висвітлення заданої
комунікативної ситуації за темами «Характер
людини», «Плани на майбутнє, вибір професії» і «Особистісні пріоритети».
Лексичних помилок немає.
У роботі використано різні
типи речень, ужито різні граматичні структури (дієслівні часи – Present Simple,
Continuous, Perfect тощо). У роботі немає помилок.
Інші корисні фрази:
I would like to apply for …
I am writing to apply for the position…
With reference to your advertisement…
I am writing in post of your advertisement…
I am writing to enquire whether…
I am writing with regard to your advertisement…
I would like me to be consider for…
I consider myself to be…
3. Тематика власних вислювлювань
Тематика власних висловлень у тестах ЗНО з англійської мови охоплює питання, актуальні для випускників школи – сучасних молодих людей, юних громадян і патріотів. Вона відповідає тематиці текстів для читання, аудіювання та використання мови, уміщеній у програмі ЗНО.
СФЕРИ СПІЛКУВАННЯ І ТЕМАТИКА ТЕКСТІВ ДЛЯ
ЧИТАННЯ, АУДІЮВАННЯ, ВИКОРИСТАННЯ МОВИ ТА ПИСЬМОВИХ ЗАВДАНЬ
І. Особистісна сфера
·
Повсякденне
життя і його проблеми
·
Сім'я.
Родинні стосунки.
·
Характер
людини.
·
Режим
дня.
·
Здоровий
спосіб життя.
·
Дружба,
любов
·
Стосунки
з однолітками, в колективі.
·
Світ
захоплень.
·
Дозвілля,
відпочинок.
·
Особистісні
пріоритети.
·
Плани
на майбутнє, вибір професії.
ІІ. Публічна сфера
·
Навколишнє
середовище.
·
Життя
в країні, мова якої вивчається.
·
Подорожі,
екскурсії.
·
Культура
і мистецтво в України та в країні, мова якої вивчається.
·
Спорт
в Україні та в країні, мова якої вивчається.
·
Література
в Україні та в країні, мова якої вивчається.
·
Засоби
масової інформації.
·
Молодь
і сучасний світ.
·
Людина
і довкілля.
·
Одяг.
·
Покупки.
·
Харчування.
·
Науково-технічний
прогрес, видатні діячі науки.
·
Україна
у світовій спільноті.
·
Свята,
знаменні дати, події в Україні та в країні, мова якої вивчається.
·
Традиції
та звичаї в Україні та в країні, мова якої вивчається.
·
Видатні
діячі історії та культури України та країни, мова якої вивчається.
·
Визначені
об’єкти історичної та культурної спадщини України та в країні, мова якої
вивчається.
·
Музеї,
виставки.
·
Кіно,
телебачення.
·
Обов’язки
та права людини.
·
Міжнародні
організації, міжнародний рух.
ІІІ. Освітня сфера
·
Освіта,
навчання, виховання.
·
Шкільне
життя.
·
Улюблені
навчальні предмети.
·
Система
освіти в Україні та в країні, мова якої вивчається.
·
Іноземні
мови у житті людини.
Приклади власних висловлювань які пропонувались на ЗНО
1. You have visited the workplace of one of your
parents recently. You have been shown around and have been able to observe the
work of some people. Write a letter to your foreign pen-pal sharing your
impressions and describe:
·
what the workplace you visited was like and which
trade or job the people were working in
·
what you liked or disliked about their occupation
·
how this visit helped you in choosing your future
profession
Write a letter of
at least 100 words. Do not write your own name, any dates, addresses or other
personal information. Start your letter in an appropriate way.
2. You were going to visit your friend in London at the
beginning of June. But unfortunately the schedule of the independent testing
has been changed. Write a letter to your
friend and:
·
apologize for breaking
your plans
·
state the reason of your not coming and
·
ask if it is possible to come later in the summer
Write a letter of
at least 100 words. Do not write any dates and addresses. Start your letter
with
3. You’ve got a letter from your English pen-friend.
He/she has recently bought an electronic book reader and is very excited using
it. He/she thinks that traditional paper books are no longer necessary and so
he/she advises you to use an e-book reader as well. Write a letter to your friend and
·
explain your personal attitude to reading in general,
and to e-books in particular
·
express your opinion about his/her idea that
traditional paper books are no longer necessary
·
say what role books play in your life
Write a letter of
at least 100 words. Do not write your own name, any dates, addresses or other
personal information. Start your letter in an appropriate way.
3. Listening to a radio programme you heard
different people discussing the topic of friendship between teens. You have
decided to write a letter to the editor of the programme. In your letter
·
describe what kind of friend you prefer and why
·
and say
·
what can cause a friendship to go wrong
·
whether it is better to have a wide circle of friends
or a few close friends
Write a letter of
at least 100 words. Do not write your own name, any dates, addresses or other
personal information. Start your letter in an appropriate way.
4. You and your friends went on a two-day walking
tour to a beautiful lake not far from your city/village last weekend. Write a
letter to your English pen-friend about this trip. Don’t forget the things you
need to write about in your letter:
·
who went on a walking tour with you
·
how you got to the place where you stayed (your means
of transport and route)
·
how you spent the weekend near the lake
Write a letter of
at least 100 words. Do not use any personal information (e.g., names, dates,
addresses, etc.). Start your letter in an appropriate way.
5. You’ve got a letter from your English pen-friend
in which he/she complains that there has been a lot of rain in his/her region
lately, so he/she can’t spend much time outdoors and feels bored at home. Write
a letter to your pen-friend in which you tell him/her
·
whether you have a lot of spare time at present and
why or why not
·
how you usually spend your free time indoors
·
your advice on how to make his/her stay at home more
exciting
Write a letter of
at least 100 words. Do not use any personal information (e. g., names, dates,
addresses, etc.). Start your letter in an appropriate way.
6. You have received a letter from your pen-friend
in which he/she complains that his/her parents want him/her to read classical
authors, while he/she is fond of fantasy. Write a letter to your pen-friend in
which you tell him/her
·
whether your parents influence your choice of books to
read
·
what is your favorite literary genre and why
·
where you usually get books you’d like to read
Write a letter of
at least 100 words. Do not use any personal information (e. g., names, dates,
addresses, etc.). Start your letter in an appropriate way.
7. You are going to Great Britain as an exchange
student, and the college is going to place you with a host family. Trying to
arrange convenient accommodation for you, the college international office
asked about your likes and dislikes. Write a letter to Mr. Brown, a coordinator
of the college international office, and say
·
what kind of room you would find comfortable
·
what pieces of furniture and facilities are absolutely
essential for you
·
what kind of roommate you would like to share the room
with
Write a letter of
at least 100 words. Do not use any personal information (e.g., names, dates,
addresses, etc). Start your letter in an appropriate way.
8. You have received a letter from your pen-friend in
which he/she writes that he/she has been playing basketball for years. Now
he/she has decided to start judo. Write him/her a letter in which you explain
·
whether you support his/her decision to take up one
more kind of sport and why
·
what kinds of sport are popular with your friends
·
whether you do any sports or watch sports competitions
on TV
Write a letter of
at least 100 words. Do not use any personal information (e.g., names, dates,
addresses, etc). Start your letter in an appropriate way.
9. You are going to spend a week in London. You are
planning to travel on a tiny budget and don’t have many connections in Britain.
Your English pen-friend has agreed to meet you at the airport and help with
getting around London. Write a letter to your
pen-friend in which you
·
give the details of your arrival in Britain
·
say what you look like to be recognized
·
explain what you would like to do and see in London
Write a letter of
at least 100 words. Do not use your real name or any personal information.
Start your letter
in an appropriate way.
З'єднувальні слова у тексті листа (Linking words)
Однією з вимог при написанні власного висловлення
(відповідно до критеріїв оцінювання) є використання з’єднувальних елементів у
тексті твору. З’єднувальні елементи забезпечують зв’язок між частинами тексту
на рівні змістових абзаців, а також окремих речень в абзацах. Учасник
тестування повинен продемонструвати вміння доречно вживати сполучники
сурядності та підрядності, слова-зв’язки, вставні слова (як прості, так і складні)
тощо.
Подаємо найуживаніші слова-зв’язки.
Linking
Words and Phrases
To state personal opinion |
In my opinion, In my view,
Personally, I believe that, It seems to me that, I think that |
To list points |
First(ly), First of all, To
start with, To begin with, Secondly, Thirdly, Finally |
To add more points on the
same topic |
What is more, Furthermore,
Moreover, In adding (to this), Besides (this), also, too, not only ….. but |
To show sequence |
BEGINNING: First, First of
all, To start with CONTINUING: Secondly, After
this/that, Then, Next CONCLUDING: Finally, Lastly,
Last but not least |
To show cause |
Because, due to the fact
that, since, as |
To show contrast |
Yet, however, nevertheless,
but, although, even though, in spite of the fact that, despite the fact that |
To give examples |
For instance, For example,
such as, like, particularly, in particular, especially |
To introduce a conclusion |
Finally, Lastly, All in all,
Taking everything into account, On the whole, In conclusion, To sum up |
4. Критерії
оцінювання завдання відкритої форми з розгорнутою відповіддю (власного
висловлення) з англійської мови зовнішнього
незалежного оцінювання 2020 року
Зміст і мовне оформлення власного висловлення оцінюють за сімома критеріями (a1, a2, a3, b1, b2, c та d), як викладено в таблиці.
Критерії |
Змістовий вияв і композиційне оформлення критерію |
Бали |
а. Змістове
наповнення (опрацювання
умов, зазначених у ситуації): а1 – перша умова; а2 – друга умова; а3 – третя умова |
а1 – перша умова |
|
Умова
опрацьована повністю |
2 |
|
Умова лише
згадана |
1 |
|
Умова не
опрацьована й не згадана |
0 |
|
а2 – друга умова |
||
Умова
опрацьована повністю |
2 |
|
Умова лише
згадана |
1 |
|
Умова не
опрацьована й не згадана |
0 |
|
а3 – третя умова |
||
Умова
опрацьована повністю |
2 |
|
Умова лише
згадана |
1 |
|
Умова не
опрацьована й не згадана |
0 |
|
b. Структура
тексту та зв’язність: b1 – логіка викладу та
зв’язність тексту (наявність з’єднувальних елементів у тексті); b2 – відповідність письмового
висловлення заданому формату (особистий чи офіційний лист) |
b1 – логіка викладу та зв’язність
тексту (наявність з’єднувальних елементів у тексті) |
|
Текст
укладено логічно й послідовно. З’єднувальні
елементи забезпечують зв’язок між частинами тексту на рівні змістових
абзаців, а також окремих речень в абзацах. У тексті є
сполучники сурядності та підрядності, слова-зв’язки, вставні слова тощо. |
2 |
|
Логіка
викладу частково порушена. З’єднувальні
елементи між частинами тексту на рівні змістових абзаців та окремих речень в
абзацах є частково. |
1 |
|
З’єднувальних
елементів немає, робота складається з набору речень. |
0 |
|
b2 – відповідність
письмового висловлення заданому формату (особистий чи офіційний лист) |
||
Стиль висловлення, ознаки відповідно до формату
тексту повністю відповідають меті написання. У листі використано лексичні та граматичні
структури, прийнятні для письмових висловлень приватного чи офіційного
характеру. Лист оформлено відповідно до правил написання та
оформлення листів у країнах, мова яких вивчалася. У листі наявні:
Якщо у вступі дослівно переписано умову письмового
завдання, оцінка за даний критерій – 1 бал
|
2 |
|
Стиль висловлення, ознаки відповідно до формату
тексту частково відповідають меті написання, є порушення основних вимог. |
1 |
|
Ознаки відповідно до формату тексту не відповідають
меті написання висловлення або їх немає. |
0 |
|
с. Використання лексики: – лексична
наповнюваність; – володіння лексичним матеріалом |
Продемонстровано достатній словниковий запас для вирішення
заданої комунікативної ситуації. Можлива наявність лексичних помилок (максимум
три), що не впливають на розуміння написаного. |
2 |
Недостатній словниковий запас для вирішення заданої
комунікативної ситуації. У роботі є лексичні помилки, що заважають
адекватному сприйняттю окремих речень або абзаців. |
1 |
|
Через велику кількість лексичних помилок зміст
висловлення незрозумілий. |
0 |
|
d. Використання граматики: – морфологія; – синтаксис; – орфографія |
Робота не містить помилок або є помилки (максимум
вісім), що не заважають розумінню написаного, крім помилок на:
Якщо серед восьми помилок є помилка, що відповідає
хоч одному з перерахованих вище мовних явищ, оцінка за даний критерій – 1 бал |
2 |
У роботі є помилки, що заважають розумінню
написаного або значна кількість помилок (дев’ять і більше), у
тому числі грубі, що не заважають розумінню написаного. |
1 |
|
У роботі велика кількість помилок, що унеможливлюють
розуміння написаного. |
0 |
- Якщо учасник ЗНО отримує 0 балів
за критерій а. Змістове наповнення, то всю роботу
оцінюють в 0 балів.
- Якщо учасник ЗНО отримує 0 балів
за критерій с. Використання лексики або за
критерій Використання граматики, то всю роботу оцінюють
в 0 балів.
- Якщо учасник ЗНО не приступав до виконання
завдання, власне висловлення вважається ненаписаним і всю роботу оцінюють
в 0 балів.
70 фраз, які підвищать ваш бал
Привітання
Лист завжди починається з вітання, фрази
для якого можуть відрізнятися в залежності від того, наскільки близькому другу
ви пишете.
1. Привітання для хорошого знайомого,
товариша:
·
Dear Anna,
·
Hi Andrew,
·
Hello Kate.
2. Привітання для найкращого, близького
друга, яким ви підкреслюєте, який він вам дорогий:
·
My sweet Ann,
·
Dearest Andrew,
·
My dear Kate.
Не забудьте поставити кому після
звернення, а всю іншу частину речення написати з нового рядка.
Вступ
Тут можна запитати, як справи, написати,
що ви сподіваєтеся, що у друга все добре, вибачитися, що ви довго не писали, та
подякувати йому за лист, якщо в завданні вказано, що ви відповідаєте на його
лист або запитання.
3. How are you? /
How are you doing?
4. Hope you’re
fine.
5. Hope everything’s
going well. / Hope everything goes well for you.
6. I am writing to
you after a long time.
7. Sorry for not
writing for so long.
8. Thanks for your
letter.
9. Lovely to hear
from you!
10. It was great
to get your letter.
Основна частина листа
В основній частині потрібно розкрити тему,
позначену в завданні. Почніть з того, навіщо ви пишете і про що хочете
розповісти, а потім розкажіть. У листі обов’язково використовуйте сполучні
слова та фрази – для високого бала на ЗНО з англійської в вашому листі їх
повинно бути мінімум 5–7.
11. The reason I’m
writing (to you) is…
12. In your letter
you ask me (to tell you) about… / In your letter you ask me to tell you about…
13. I’d like to
tell you about…
14. I’m writing to
tell you about…
15. I can not wait
to tell you the news.
Сполучні фрази для висловлення думки
16. I think / believe / consider that…
17. From my point of view,…
18. In my opinion,…
19. I don’t agree to…
20. Personally I feel that…
Фрази про те, що вам
подобається або не подобається
21. As for me, I like / love / enjoy…
22. Most of all I like / love…
23. I adore…
24. I’m totally / really into…
25. I’m crazy about…
26. I don’t like…
27. I’m not a huge fan of…
28. I hate… / I can’t stand…
29. (Rap music) is not my cup of tea.
30. I do not care that much about…
Сполучні слова для посилення
думки / висловлювання впевненості
31. Indeed
32. For sure
33. Undoubtedly
34. Of course
Сполучні слова та фрази для
додавання додаткової інформації
35. As well as
36. Furthermore / Moreover / What is more
37. Additionally / In addition
38. Similarly / Likewise
39. No only …, but also
40. On top of that
Сполучні слова та фрази для
порівняння та протиставлення
41. In contrast / By comparison
42. On the other hand
43. Although
44. However
45. Meanwhile
Сполучні слова та фрази для
наведення прикладу
46. For example / For instance
47. The best example is…
48. Such as
49. To give an illustration
Сполучні слова для пояснення
причини
50. Because / Because of
51. As
Сполучні слова та фрази для
опису результату
52. For that reason
53. As a result
54. Therefore
55. As a consequence / Consequently
Сполучні слова та фрази для підбивання підсумків
56. To sum up
57. In conclusion
58. Above all
59. All things considered
Завершення
У фінальній частині листа можна поцікавитись у друга його думкою за темою вашого листа, якщо метою листа було поділитися думкою, а також попросити писати вам частіше та побажати здоров’я його сім’ї.
60. What do you
think about…?
61. Tell me
(please) what’s your opinion on this matter.
62. I’m eager to
hear from you.
63. Looking
forward to hearing from you.
64. Go write back
as soon as possible. / Write back soon.
65. Give my best
regards to your family.
Підпис та побажання
всього найкращого
Замість прощання просто побажайте другові
всього найкращого або зізнайтеся в теплих почуттях, поставте кому, і з нового
рядка напишіть своє ім’я.
66. Best wishes /
All the best
67. Sincerely /
Warmly
68. Love / Much
love
69. Take care
70. Yours
Вивчіть ці слова та фрази – і ніякі
письмові завдання на ЗНО з англійської будуть вам не страшні!
Немає коментарів:
Дописати коментар