Для уроків англійської мови

 1. Посилання на тести 

     https://grammarquiz.net/41732-a/#jawaban

2. Приклади написання листів на ЗНО з англійської мови

Зразки написання особистого, напівофіційного та офіційного листів на тестуванні з англійської мови

Писемне мовлення – визначити рівень сформованості в учнів навичок та вмінь, необхідних для вирішення на письмі комунікативних завдань, що пов’язані із повсякденним життям. У тесті перевіряється уміння здійснювати спілкування у писемній формі відповідно до поставлених комунікативних завдань.

Випускник володіє функціональними стилями писемного мовлення в межах, визначених Програмою загальноосвітніх навчальних закладів з іноземних мов, що також відповідає Загальноєвропейським рекомендаціям з мовної освіти (рівень В1).

Випускник уміє писати особисті і ділові листи, використовуючи формули мовленнєвого етикету, прийняті в країнах, мова яких вивчається, розповідаючи про окремі факти та події свого життя, висловлюючи власні міркування і почуття, описуючи плани на майбутнє та запитуючи аналогічну інформацію, а також передавати повідомлення у вигляді записки довільної форми.

Випускник уміє повідомити про перебіг подій, описати людину або предмет; написати повідомлення про побачене, прочитане, почуте; уміє обґрунтувати власну точку зору.
Завдання для писемного мовлення формулюється у вигляді мовленнєвих ситуацій, у змісті яких мають бути чітко визначені мета і об’єкт спілкування. Вибір комунікативної ситуації передбачає міжкультурне спілкування, і відтак зміст мовленнєвих ситуацій має включати соціокультурні особливості країни, мова якої вивчається в Україні.

 Обсяг письмового висловлювання складає не менш ніж 100 слів.

Форма завдання

Ця складова частина тесту передбачає створення власного письмового висловлювання відповідно до запропонованої комунікативної ситуації. Від випускників вимагається написати власне письмове висловлювання на основі конкретної ситуації і направляючих вказівок: письмових підказок (повідомлень, листів, оголошень, реклами тощо).
Випускники повинні вміти:
– писати розповідь, передавати/розказувати про перебіг подій, описати людину, предмет;
– написати статтю, щоб передати/переказати перебіг подій, надати детальний опис та порівняння людей, предметів;
– передати особисті повідомлення в короткому листі відповідного зразка або в довільній формі, щоб сформулювати запрошення, описати почуття, привітати з успіхом, подякувати, вибачитися чи запропонувати допомогу або відповісти на повідомлення такого типу;
– висловити свою точку зору та аргументувати її.


Від випускників вимагається написати іноземною мовою особистого листа, повідомлення статтю, висловлюючи власні думки.
Від випускників очікується адекватне використання лексики та граматики відповідно до заданої комунікативної ситуації та з використанням відповідного стилю. Їм також потрібно вміти передавати власну точку зору, ставлення, особисті відчуття та робити висновки.

Ну, що цікаво? А чи зрозумів, або навіть чи прочитав, що там написано в тих рекомендаціях звичайний середньостатистичний учень, в якого купа домашнього завдання з усіх шкільних предметів, як мінімум по три  репетиторства з основних предметів до ЗНО, певно ще якийсь гурток після школи і врешті-решт особистий час для відпочинку? І з мого досвіду, можу сміливо сказати, що не всі вчителі в школі «біжать наввипередки», щоб доступно і зрозуміло пояснити своїм вихованцям всі ці вимоги.

Саме тому, я вирішив поділитися своїми знаннями та напрацюваннями, щоб ви дізналися 10 ключових моментів для досягнення основної мети – написання ідеального твору з ЗНО з англійської мови!

Поїхали!

1. Перш за все, це уважне вдумливе читання комунікативного завдання. Тут найголовніше – це зрозуміти учневі, що від нього хочуть «почути» і не зациклюватись на геть незнайомих словах, звісно вони можуть бути ключовими, але якщо вже ніяк не можете пригадати значення певного слова, то не витрачайте дорогоцінного часу, а намагайтеся вгадати по контексту приблизно, що воно означає. Крім того, багато учнів мене запитують, з чого краще починати: з тестових завдань чи відразу з письма? Тут однозначно порадити не можу, тому що кожен учень – це індивідуальність, і тут немає універсального рецепту. В даному випадку, я завжди раджу зважити свої сили вже під час виконання ЗНО і звичайно ж, слідкувати за часом, щоб у будь-якому разі встигнути написати твір і ще й переписати його в чистовик.

 2. Детальне вивчення стилів письма (особистий лист, офійний лист, лист-скарга, супровідний лист, есе та інші). Тобто, потрібно написати кожен вид письма і створити власні кліше (заготовлені форми), які потрібно завчити і використовувати. Звичайно, це не означає, що ви написали один зразок  листа другу на певну тему, завчили його і все готово – зовсім ні. Це означає, що є конкретні правила, як написати той чи інший формат письма, і його треба дотримуватися. Наприклад, у завданні вказано написати супровідний лист (letter of application) містеру Брауну і ви підписати листа: Yours faithfully  і вже зробили помилку: невідповідність письмового висловлення заданому формату. В даному випадку потрібно написати  Yours sincerelyтому що відомо ім’я адресата. 

 3. Обсяг письмового висловлювання – мінімум 115 слівПам’ятаєте вимоги, які ми читали на початку статті, де сказано, що обсяг повиннен бути не менше 100 слів. І тут всі побачили цю цифру 100 і, нарахувавши в своєму написаному творі рівно 100 слів (а то й 98), спокійненько собі відкладають ручку, зупиняють свій «творчий запал» і вважають завдання виконаним! А от  і ні!!!! Зазвичай в подібній стресовій ситуації можливо і помилитися при обчисленні кількості написаних слів, тому я наполегливо рекомендую написати твір з більшою кількістю слів, з «запасом»

 4. Написати скорочений план або виписати на чорновику ключові ідеї або слова відповідно до заданої теми – це не просто так і це не моя власна забаганка, повірте, це діє!Тоді у вас буде чітка струтура написання твору та зв’язність думок.

 5. Прямий порядок слів у реченні – не забувайте про цю особливість англійської мови.  

хто 

що робить

з ким

де

коли

Тобто, складаємо речення просто і зрозуміло: Я люблю проводити свій вільний час з друзями на природі на вихідних-I like to spend my free time with my frieds in the open air at the weekends)

 6Зробіть собі чек-лист для додаткового контролю, в якому відмічаєте пройдений матеріал. Наприклад: Informal letter  (особистий лист): правильне оформлення листа ((початок, кінцівка, прощання, правильний підпис ЗЕ відповідно до формату листа), скорочення, відповідна лексика і т. д.

 7. Окремий абзац за кожним пунктом  комунікативного завдання. Ви маєте зробити абзаци відповідно до тих крапочок перед кожним завданням і не забувайте ставити своїх два пальчика щоб зробити достатньо видимий абзац (не жалійте паперу)! В моїй практиці були неодноразові випадки коли банально забувають за абзаци при тренуванні на уроках з думкою: «На ЗНО я точно зроблю абзаци». Нііііііі! Це не правильно, адже такий стиль написання стане звичкою!!!! і  знову забудете це зробити вже під час вирішального «забігу»!

 8. Детально опрацюйте критерії оцінювання завдання відкритої форми з розгорнутою відповіддю (власного висловлювання) з англійської мови.

 Звичайно, це далеко не повний перелік необхідних дій для бажаного результату. Серед купи інформації, яка оточує людину в сучасному інформаційному просторі, потрібно вибрати найкориснішу і найнеобхіднішу, та основне – почати її застосовувати, виконувати!!! Якщо у вас виникають будь-які питання з цього приводу, можете сміливо звертатися за допомогою!

 Перше і найголовніше: уважно прочитайте завдання та визначте тип висловлювання, який вам прийдеться написати. Він може бути неофіційним, напівофіційним або офіційним. Це допоможе вам правильно розпочати свій лист, оскільки кожен з видів листів має свої норми етикету. 

 Наприклад, неофіційні (особисті) листи, зазвичай, пишуть друзям чи родичам. Під час написання таких листів використовується неофіційний стиль, для якого характерна розмовна лексика, та використання фразових дієслів та скорочень. До напівофіційних відносять листи до осіб, з якими автор знайомий не дуже близько (редактор газети, журналу, радіопрограми). Під час написання таких листів використовується напівофіційний стиль, для якого характерне вживання нейтральних, літературних, формальних слів та виразів, більш ввічливих зворотів, ніж у особистих листах, менша кількість скорочень, фразових дієслів та сталих виразів. У таких листах використовують окремі вирази, притаманні офіційному стилю.

 Офіційні листи - це, як правило, листи-заяви та листи-скарги. Їх надсилають людям, з якими ви не знайомі близько, але ці люди працють на офіційних посадах (директори, менеджери різних установ, ділові партнери). Під час написання таких листів використовується офіційний стиль, для якого характерний ввічливий, нейтральний тон, а також вживання офіційної лексики (пасивних конструкцій, формальних слів-зв’язок, відповідних форм привітання та прощання).

 Важливо пам’ятати, що неприйнятним є вживання розмовних виразів, і скорочених форм.

 Проте, не залежно від типу листа, починати слід з привітання(greeting)

Якщо ви пишете лист до друга, ви можете почати зі слів Dear friend, Hi Tom або, емоційніше, My dearest friend. А от якщо лист офіційний, то тут краще використати Dear Sir or Madam, або To the Editor, якщо людина для вас є невідомою, або вказуючи прізвище Dear Mr Pitt, Dear Mrs Jolie.  

 Introduction або opening remarks

Якщо ви отримали лист від друга, не забудьте подякувати йому, використовуючи фрази:   It was great to get your letter. /Thanks for your letter. /It was lovely to hear from you.

Не завадило б висловити ті емоції, які викликав у вас його лист: It was sad to hear...,/I’m happy that you…

Також можете поцікавитися у друга станом справ, здоров’я, запитати які новини. What’s the news?/How are you? I hope you are well./I was glad to know you are fine I’m OK, too.

Обов’язково кількома фразами прокоментуйте новини, які дізналися з його листа, нагадайте йому про що саме він вам писав, і на які питання ви надалі відповідатимете. (I’d like to answer your questions about….)  тобто згадайте причину і дайте відповідь на питання «Чому ви пишете цей лист?» 

Якщо в завданні вказано, що лист ви пишете першими, обов’язково узагальнено вкажіть причину.

Можливо, це лист-запрошення, тоді його слід починати з фрази:  I'm writing to invite you to

лист-вибачення:  I'm really sorry that I forgot about...

лист-подяка:  I'm writing to thank you so much for...

лист-привітання:I'm writing to congratulate you on passing your exams...  

 

Якщо ви повинні написати лист, в якому просите поради, можна скористатися наступними шаблонами: I am writing to ask for your advice. /Can you give me your advice?/I’ve got a problem and I need your advice. 

 

Інші корисні фрази: I thought I’d write and let you know that…. The reason I’m writing is …. Sorry, I’ve taken so long to put pen to paper, but… I apologise for the fact that I haven’t written for… I have something special to tell you… Can you imagine… 

 

Що стосується офіційного листа, в ньому можна використати наступні фрази залежно від змісту завдання: Thank you for contacting us./I apologize for not getting in contact with you before now.

 

В наступному реченні, коротко введіть у суть справи, щоб читач розумів, з якої причини ви до нього звертаєтеся:  I am writing in connection with… /I am writing with regard to…/In reply to your e-mail, here are.../Could you give me some information about…/I am writing with regard to your …(recent review of the…) I feel I have to express my consent / disagreement with…   

 

Інші корисні фрази: I would like to apply for … I am writing to apply for the position… With reference to your advertisement… I am writing in post of your advertisement… I am writing to enquire whether… I am writing with regard to your advertisement… I would like me to be consider for… I consider myself to be…  

 

Наступний етап - основна частина. Саме тут вам прийдеться розкрити три умови, дані у завданні. Пам’ятайте, що всі вони повинні бути згадані у листі, оскільки саме так можна отримати найбільшу кількість балів. (по 2 бали за кожну повністю розкриту умову).

Якщо вам важко висловити думку кількома реченнями, спробуйте скласти хоча б одне речення відповідно до питання, щоб мати шанс отримати хоча б 1 бал.

 Основна частина обов’язково має бути структурована за змістовими абзацами. Звичайно, якщо вам не вдається висловити свою думку у трьох абзацах, їх можна об’єднати у два, але поєднані за змістом.  

Тут вам варто пам’ятати, що потік. На ЗНО ваш твір повинен бути побудований логічно, а текст послідовним та зв’язним. Для кращої звязності твору, є чимала кількість зєднувальних елементів.

Наприклад: firstly, secondly, in conclusion, so, furthermore, anyway, to my mind, in my opinion, as far as I am concerned, in my view. Вони зроблять ваш лист цікавішим і легшим для сприйняття. Варто пам’ятати, що вам необхідно продемонструвати широкий спектр знання лексики  за темою, що запропована в умові. Також вам можуть стати у пригоді наступні вступні фрази: 

 Nevertheless - Однак

Furthermore – Більше того

Meantime - тим часом

Although - Хоча

Frankly speaking - Відверто кажучи

So to speak - Так сказати

It goes without saying - Само собою зрозуміло

To put it mildly - М'яко кажучи

At all - Загалом

In any case - У будь-якому випадку

 So - Отже

Moreover - Крім того

By the way - До речі

Indeed - Дійсно

However - Однак

Telling the truth – Чесно кажучи

To sum it up - Підсумовуючи

Of course - Звичайно

Certainly - Безумовно

As far as I know - Наскільки мені відомо

In other words - Іншими словами

Probably – Можливо

 To begin with – Почнемо з 

 

 Сonclusion або сlosing remarks

Завершуючи неофіційнийлист, обов’язково підведіть підсумки написаного, задайте кілька питань своєму другу, пов’язаних з темою (таким чином, ви покажете своє бажання продовжувати листування); не забудьте передати привітання батькам, побажати всього найкращого, попросити не зволікати з відповіддю. Кінцівка обов’язково повинна містити фрази такого типу: That’s all my news for now. Write back soon… Well, I’d better go and do some work! Once again, well done…. Please, write me soon and tell me all your news. Well, that’s all my news. I’d better end now, because… Looking forward to hearing from you. Hope to hear from you soon. Well, that's all for now./Bye for now. Best wishes,…

 

Варто пам’ятати, що фінальні речення для офіційного та неофіційного листа відрізняються. Завершувати офіційний лист варто словами: Thank you for your help. Please feel free to contact me if you have any questions. Yours sincerely, Yours faithfully.

 

Особистий лист

You’ve got a letter from your English pen-friend in which he/she wrote to you about his/her future plans. He/she wants to become an actor/actress and your friend is sure that this profession will give him/her an opportunity to become famous and make a lot of money. Write a letter to your pen-friend in which tell him/her:

-about your thoughts regarding his/her career plans and what you are going to do after leaving school

-how you prepare yourself for your future profession

-what you think is necessary to be successful in your future job

Write a letter of at least 100 words. Do not use your real name or any other personal information. Start your letter in an appropriate way.

Увага. За умовами тестування робота має бути анонімною (задля обєктивності оцінювання). Бланк Б розпізнається спеціальною компютерною програмою лише за унікальним штрих-кодом. Щоб уникнути ануляції роботи, під час написання власного висловлення слід використовувати НЕ справжнє власне імя та прізвище, а ВИГАДАНЕ, наприкладTom Brown, Mary Green тощо)

 

Приклад

Dear Emily,
I am sorry I haven’t written for such a long time but I was very busy with my exams. How are you? I like your choice to be an actress. And I know that you are very talented and you’ll become a famous actress.

As for my plans I always wanted to be a singer. You know that I love singing. But unfortunately I often have a sore throat, and the doctor said that it was impossible. So I decided to be a teacher of English. I study English and German and this is what I like as much as singing.

To be ready for my future profession, firstly, I listen to English songs and watch English movies. Secondly, I learn words when I’m walking along the street or even cycling. But the most important thing is language practice. I try to speak to native speakers if I have such an opportunity wherever I am.

If I want to be a successful teacher I have to be communicative. Moreover I must love children and love to work with them and, of course, I have to understand children’s behavior.

Hope to hear from you soon. Drop me a line, please. And give my regards to your family.

Best wishes,
Anna

 

Коментар. У цій роботі автор опрацьовує всі три умови повністю. Він висловлює свою думку стосовно вибору майбутньої професії його другом, розповідає про плани на майбутнє, про те, як він готує себе до майбутньої професії, а також говорить про якості та вміння, які необхідні, на його думку, для успішної карєри вчителя.

Це власне висловлення побудовано логічно й послідовно. Автор використовує з’єднувальні елементи, що забезпечують зв’язок між частинами тексту на рівні змістових абзаців, а також окремих речень у абзацах. У тексті наявні сполучники сурядності та підрядності, слова-зв’язки, вставні слова (but unfortunately,as for my plans, firstly тощо), які вжиті доречно.

 

Стиль висловлення, формат тексту повністю відповідають меті написання особистого листа. Текст структуровано за змістовими абзацами.

 

У висловленні автор продемонстрував достатній словниковий запас для висвітлення заданої комунікативної ситуації за темами «Плани на майбутнє, вибір професії», «Особистісні пріоритети».

 

У роботі використано різні типи речень, ужито різні граматичні структури (дієслівні часи – Present Simple, Continuous, Perfect тощо). Також у роботі відсутні помилки.

 

Напівофіційний лист

Listening to the radio programme you heard different people discussing the topic of friendship between teens. You have decided to write a letter to the editor of the programme. In your letter:

-describe what kind of friend you prefer and why

-say what can cause a friendship to go wrong

-argue whether it is better to have a wide circle of friends or a few close friends

Write a letter of at least 100 words. Do not use your real name or any other personal information. Start your letter in an appropriate way.

Приклад

Dear Sir/Madam,
I have just listened to your programme about friends and friendships. I’m writing to express support for this serious issue.

I strongly agree with you that friendship is defined in a million ways. Friendship is a relationship that has many dimensions and styles. Friendship has no boundaries and no limits. True friendship is built on trust and mutual support. Your real friend is always there to help you and expects the same from you. He does not judge you for what you do, but instead understands and supports you. I do believe that a true friend is a person who loves you unconditionally and will not try to change you. What is more, you never know when you will meet a friend.

It is no secret that friendships are based on trust, and if that’s betrayed, the whole relationship breaks down. Cheating, revealing your secrets and backstabbing lead to breaking up. Thus, we should admit our failures, practice forbearance and be willing to learn something new. And we’ll avoid breaking up friendships over petty differences.

To be honest, I don’t need a wide circle of friends. I prefer one or two close friends, even though I know many people and have a large number of acquaintances. And I am sure that having a small group of friends gives you a better chance to cultivate deep and meaningful relationships.

To sum up, I have to state that I am in total agreement with those who considered friendship to be a vital part of our life.

Yours faithfully,
Margaret Brown

 

КоментарУ цій роботі автор опрацьовує всі три умови повністю. Він описує справжнього друга і пояснює, чому вважає названі риси характеру й поведінку проявом справжньої дружби. Автор розповідає про причини, які можуть зруйнувати справжню дружбу, а також зазначає, що мати декількох близьких друзів для нього краще, ніж мати широке коло друзів, і пояснює свою думку.

Це власне висловлення побудовано логічно й послідовно. Автор використовує з’єднувальні елементи, які забезпечують зв’язок між частинами тексту на рівні змістових абзаців, а також окремих речень у абзацах. У тексті наявні сполучники сурядності та підрядності, слова-зв’язки, вставні слова (to be honest, to sum up, what is more тощо), які вжиті доречно.

 

Стиль висловлення, формат тексту повністю відповідають меті написання напівофіційного листа. Текст структурований за змістовими абзацами.

 

У висловленні автор продемонстрував достатній словниковий запас для висвітлення заданої комунікативної ситуації за темами «Дружба, любов», «Стосунки з однолітками, у колективі» і «Особистісні пріоритети». Лексичних помилок немає.

 

У роботі використано різні типи речень, ужито різні граматичні структури (дієслівні часи – Present Simple, Continuous, Perfect тощо). У роботі немає помилок.

 

Сonclusion або сlosing remarks

Завершуючи неофіційнийлист, обов’язково підведіть підсумки написаного, задайте кілька питань своєму другу, пов’язаних з темою (таким чином, ви покажете своє бажання продовжувати листування); не забудьте передати привітання батькам, побажати всього найкращого, попросити не зволікати з відповіддю.

Кінцівка обов’язково повинна містити фрази такого типу: That’s all my news for now. Write back soon…

Well, I’d better go and do some work! Once again, well done….

Please, write me soon and tell me all your news. Well, that’s all my news. I’d better end now, because…

Looking forward to hearing from you. Hope to hear from you soon. Well, that's all for now./Bye for now. Best wishes,… (name)   

Офіційний лист

You would like to work in Great Britain this summer. And you have read this advertisement in a newspaper:

https://osvita.ua/doc/images/news/553/55362/2_1.png

Write a letter of application. In your letter write about:

-why you are writing

-your personal qualities, language skills and experience with children

-why you think this work experience would be important for your future

Write a letter of at least 100 words. Do not use your real name or any other personal information. Start your letter in an appropriate way.

 

Приклад

Dear Mr. Griffin,
I am writing to apply for the position of school helper advertised in The Times yesterday.

At present I am a 17-year-old student. In May, I will be graduating from School. I have been certificate in both English and German and I speak both fluently.

At school I developed strong organizational skills. I organized events, led meetings and assisted junior students. I was awarded a diploma in Arts, so I can organize different outdoor contests. Being a good swimmer I can assist the coach in the pool. Therefore, I feel that I would be well-suited for the position. Also, I regard myself as energetic, sociable, helpful, and patient and I like working with children. What is more, my knowledge in Arts will be useful, too.

Since the holidays include the months of July and August, I will have no other commitments and will be available to work at any time for as many hours as needed, including evenings.

It will be a valuable experience for me to work with kids before starting my career, as I’m going to be a teacher.

I would appreciate the opportunity to discuss my qualifications more fully in an interview. I can be reached at 545-555-654. Thank you for your consideration. I look forward to hearing from you.

Yours sincerely,
Jane Black

 

КоментарУ цій роботі автор опрацьовує всі три умови повністю. Він указує на причину, що спонукала його до написання листа, а також розповідає про рівень володіння англійською мовою, характеризує себе як особу відповідальну, енергійну, комунікабельну. І, звичайно, пояснює чому для нього важливий досвід роботи помічником у мовній школі.

 

Це власне висловлення побудовано логічно й послідовно. Автор використовує з’єднувальні елементи, що забезпечують зв’язок між частинами тексту на рівні змістових абзаців, а також окремих речень у абзацах. У тексті наявні сполучники сурядності та підрядності, слова-зв’язки, вставні слова (Therefore, Since, as….as тощо), ужиті доречно.

 

Стиль висловлення, формат тексту повністю відповідають меті написання офіційного листа. Текст структурований за змістовими абзацами.

 

У висловленні автор продемонстрував достатній словниковий запас для висвітлення заданої комунікативної ситуації за темами «Характер людини», «Плани на майбутнє, вибір професії» і «Особистісні пріоритети». Лексичних помилок немає.

У роботі використано різні типи речень, ужито різні граматичні структури (дієслівні часи – Present Simple, Continuous, Perfect тощо). У роботі немає помилок.

 

Інші корисні фрази:

I would like to apply for …

I am writing to apply for the position…

With reference to your advertisement…

I am writing in post of your advertisement…

I am writing to enquire whether…

I am writing with regard to your advertisement…

I would like me to be consider for…

I consider myself to be… 


3. Тематика власних вислювлювань

Тематика власних висловлень у тестах ЗНО з англійської мови охоплює питання, актуальні для випускників школи – сучасних молодих людей, юних громадян і патріотів. Вона відповідає тематиці текстів для читання, аудіювання та використання мови, уміщеній у програмі ЗНО.

 

СФЕРИ СПІЛКУВАННЯ І ТЕМАТИКА ТЕКСТІВ ДЛЯ ЧИТАННЯ, АУДІЮВАННЯ, ВИКОРИСТАННЯ МОВИ ТА ПИСЬМОВИХ ЗАВДАНЬ

 

І. Особистісна сфера

·         Повсякденне життя і його проблеми

·         Сім'я. Родинні стосунки.

·         Характер людини.

·         Режим дня.

·         Здоровий спосіб життя.

·         Дружба, любов

·         Стосунки з однолітками, в колективі.

·         Світ захоплень.

·         Дозвілля, відпочинок.

·         Особистісні пріоритети.

·         Плани на майбутнє, вибір професії.

 

ІІ. Публічна сфера

·         Навколишнє середовище.

·         Життя в країні, мова якої вивчається.

·         Подорожі, екскурсії.

·         Культура і мистецтво в України та в країні, мова якої вивчається.

·         Спорт в Україні та в країні, мова якої вивчається.

·         Література в Україні та в країні, мова якої вивчається.

·         Засоби масової інформації.

·         Молодь і сучасний світ.

·         Людина і довкілля.

·         Одяг.

·         Покупки.

·         Харчування.

·         Науково-технічний прогрес, видатні діячі науки.

·         Україна у світовій спільноті.

·         Свята, знаменні дати, події в Україні та в країні, мова якої вивчається.

·         Традиції та звичаї в Україні та в країні, мова якої вивчається.

·         Видатні діячі історії та культури України та країни, мова якої вивчається.

·         Визначені об’єкти історичної та культурної спадщини України та в країні, мова якої вивчається.

·         Музеї, виставки.

·         Кіно, телебачення.

·         Обов’язки та права людини.

·         Міжнародні організації, міжнародний рух.

 

ІІІ. Освітня сфера

·         Освіта, навчання, виховання.

·         Шкільне життя.

·         Улюблені навчальні предмети.

·         Система освіти в Україні та в країні, мова якої вивчається.

·         Іноземні мови у житті людини.

 

Приклади власних висловлювань які пропонувались на ЗНО

1. You have visited the workplace of one of your parents recently. You have been shown around and have been able to observe the work of some people. Write a letter to your foreign pen-pal sharing your impressions and describe:

·         what the workplace you visited was like and which trade or job the people were working in

·         what you liked or disliked about their occupation

·         how this visit helped you in choosing your future profession

Write a letter of at least 100 words. Do not write your own name, any dates, addresses or other personal information. Start your letter in an appropriate way.

 

2You were going to visit your friend in London at the beginning of June. But unfortunately the schedule of the independent testing has been changed. Write a letter to your friend and:

·         apologize for breaking your plans

·         state the reason of your not coming and

·         ask if it is possible to come later in the summer

Write a letter of at least 100 words. Do not write any dates and addresses. Start your letter with

 

 

3You’ve got a letter from your English pen-friend. He/she has recently bought an electronic book reader and is very excited using it. He/she thinks that traditional paper books are no longer necessary and so he/she advises you to use an e-book reader as well. Write a letter to your friend and

·         explain your personal attitude to reading in general, and to e-books in particular

·         express your opinion about his/her idea that traditional paper books are no longer necessary

·         say what role books play in your life

Write a letter of at least 100 words. Do not write your own name, any dates, addresses or other personal information. Start your letter in an appropriate way.

 

3. Listening to a radio programme you heard different people discussing the topic of friendship between teens. You have decided to write a letter to the editor of the programme. In your letter

·         describe what kind of friend you prefer and why

·         and say

·         what can cause a friendship to go wrong

·         whether it is better to have a wide circle of friends or a few close friends

Write a letter of at least 100 words. Do not write your own name, any dates, addresses or other personal information. Start your letter in an appropriate way.

 

4. You and your friends went on a two-day walking tour to a beautiful lake not far from your city/village last weekend. Write a letter to your English pen-friend about this trip. Don’t forget the things you need to write about in your letter:

·         who went on a walking tour with you

·         how you got to the place where you stayed (your means of transport and route)

·         how you spent the weekend near the lake

Write a letter of at least 100 words. Do not use any personal information (e.g., names, dates, addresses, etc.). Start your letter in an appropriate way.

 

5. You’ve got a letter from your English pen-friend in which he/she complains that there has been a lot of rain in his/her region lately, so he/she can’t spend much time outdoors and feels bored at home. Write a letter to your pen-friend in which you tell him/her

·         whether you have a lot of spare time at present and why or why not

·         how you usually spend your free time indoors

·         your advice on how to make his/her stay at home more exciting

Write a letter of at least 100 words. Do not use any personal information (e. g., names, dates, addresses, etc.). Start your letter in an appropriate way.

 

6. You have received a letter from your pen-friend in which he/she complains that his/her parents want him/her to read classical authors, while he/she is fond of fantasy. Write a letter to your pen-friend in which you tell him/her

·         whether your parents influence your choice of books to read

·         what is your favorite literary genre and why

·         where you usually get books you’d like to read

Write a letter of at least 100 words. Do not use any personal information (e. g., names, dates, addresses, etc.). Start your letter in an appropriate way.

 

7. You are going to Great Britain as an exchange student, and the college is going to place you with a host family. Trying to arrange convenient accommodation for you, the college international office asked about your likes and dislikes. Write a letter to Mr. Brown, a coordinator of the college international office, and say

·         what kind of room you would find comfortable

·         what pieces of furniture and facilities are absolutely essential for you

·         what kind of roommate you would like to share the room with

Write a letter of at least 100 words. Do not use any personal information (e.g., names, dates, addresses, etc). Start your letter in an appropriate way.

 

8You have received a letter from your pen-friend in which he/she writes that he/she has been playing basketball for years. Now he/she has decided to start judo. Write him/her a letter in which you explain

·         whether you support his/her decision to take up one more kind of sport and why

·         what kinds of sport are popular with your friends

·         whether you do any sports or watch sports competitions on TV

Write a letter of at least 100 words. Do not use any personal information (e.g., names, dates, addresses, etc). Start your letter in an appropriate way.

 

9. You are going to spend a week in London. You are planning to travel on a tiny budget and don’t have many connections in Britain. Your English pen-friend has agreed to meet you at the airport and help with getting around London. Write a letter to your pen-friend in which you

·         give the details of your arrival in Britain

·         say what you look like to be recognized

·         explain what you would like to do and see in London

Write a letter of at least 100 words. Do not use your real name or any personal information.

Start your letter in an appropriate way.

 

З'єднувальні слова у тексті листа (Linking words)

Однією з вимог при написанні власного висловлення (відповідно до критеріїв оцінювання) є використання з’єднувальних елементів у тексті твору. З’єднувальні елементи забезпечують зв’язок між частинами тексту на рівні змістових абзаців, а також окремих речень в абзацах. Учасник тестування повинен продемонструвати вміння доречно вживати сполучники сурядності та підрядності, слова-зв’язки, вставні слова (як прості, так і складні) тощо.

Подаємо найуживаніші слова-зв’язки.

 

Linking Words and Phrases

To state personal opinion

In my opinion, In my view, Personally, I believe that, It seems to me that, I think that

To list points

First(ly), First of all, To start with, To begin with, Secondly, Thirdly, Finally

To add more points on the same topic

What is more, Furthermore, Moreover, In adding (to this), Besides (this), also, too, not only ….. but

To show sequence

BEGINNING: First, First of all, To start with

CONTINUING: Secondly, After this/that, Then, Next

CONCLUDING: Finally, Lastly, Last but not least

To show cause

Because, due to the fact that, since, as

To show contrast

Yet, however, nevertheless, but, although, even though, in spite of the fact that, despite the fact that

To give examples

For instance, For example, such as, like, particularly, in particular, especially

To introduce a conclusion

Finally, Lastly, All in all, Taking everything into account, On the whole, In conclusion, To sum up


4. Критерії оцінювання завдання                                                                                                       відкритої форми                                                                                                                               з розгорнутою відповіддю (власного висловлення)                                               з англійської мови зовнішнього незалежного оцінювання 2020 року

Зміст і мовне оформлення власного висловлення оцінюють за сімома критеріями (a1, a2, a3, b1, b2, c та d), як викладено в таблиці.

 

Критерії

Змістовий вияв і композиційне оформлення критерію

Бали

а. Змістове наповнення

(опрацювання умов, зазначених у ситуації):

а1 – перша умова;

а2 – друга умова;

а3 – третя умова

а1 – перша умова

Умова опрацьована повністю

2

Умова лише згадана

1

Умова не опрацьована й не згадана

0

а2 – друга умова

Умова опрацьована повністю

2

Умова лише згадана

1

Умова не опрацьована й не згадана

0

а3 – третя умова

Умова опрацьована повністю

2

Умова лише згадана

1

Умова не опрацьована й не згадана

0

b. Структура тексту та зв’язність:

b1 – логіка викладу та зв’язність тексту (наявність з’єднувальних елементів у тексті);

b2 – відповідність письмового висловлення заданому формату (особистий чи офіційний лист)

b1 – логіка викладу та зв’язність тексту (наявність з’єднувальних елементів у тексті)

Текст укладено логічно й послідовно.

З’єднувальні елементи забезпечують зв’язок між частинами тексту на рівні змістових абзаців, а також окремих речень в абзацах.

У тексті є сполучники сурядності та підрядності, слова-зв’язки, вставні слова тощо.

2

Логіка викладу частково порушена.

З’єднувальні елементи між частинами тексту на рівні змістових абзаців та окремих речень в абзацах є частково.

1

З’єднувальних елементів немає, робота складається з набору речень.

0

b2 – відповідність письмового висловлення заданому формату (особистий чи офіційний лист)

Стиль висловлення, ознаки відповідно до формату тексту повністю відповідають меті написання.

У листі використано лексичні та граматичні структури, прийнятні для письмових висловлень приватного чи офіційного характеру.

Лист оформлено відповідно до правил написання та оформлення листів у країнах, мова яких вивчалася.

У листі наявні:

  • привітання (greeting);
  • вступ (opening remarks);

Якщо у вступі дослівно переписано умову письмового завдання, оцінка за даний критерій – 1 бал

  • основна частина (main body) обов’язково структурована за змістовими абзацами, наявні три змістові абзаци (або два змістовіабзаци, якщо дві змістові умови об’єднані в один абзац);
  • кінцівка (closing remarks);
  • прощання (ending);
  • підпис (name) – вигадане ім’я або ім’я та прізвище відповідно до формату листа.

2

Стиль висловлення, ознаки відповідно до формату тексту частково відповідають меті написання, є порушення основних вимог.

1

Ознаки відповідно до формату тексту не відповідають меті написання висловлення або їх немає.

0

с. Використання лексики:

– лексична наповнюваність;

– володіння лексичним матеріалом

Продемонстровано достатній словниковий запас для вирішення заданої комунікативної ситуації.

Можлива наявність лексичних помилок (максимум три), що не впливають на розуміння написаного.

2

Недостатній словниковий запас для вирішення заданої комунікативної ситуації.

У роботі є лексичні помилки, що заважають адекватному сприйняттю окремих речень або абзаців.

1

Через велику кількість лексичних помилок зміст висловлення незрозумілий.

0

d. Використання граматики:

– морфологія;

– синтаксис;

– орфографія

Робота не містить помилок або є помилки (максимум вісім), що не заважають розумінню написаного, крім помилок на:

  • вживання числа й особи в дієслівних часових формах;
  • порушення порядку слів у реченні;
  • вживання частки to з інфінітивом;
  • вживання незлічуваних іменників (типу advice).

Якщо серед восьми помилок є помилка, що відповідає хоч одному з перерахованих вище мовних явищ, оцінка за даний критерій – 1 бал

2

У роботі є помилки, що заважають розумінню написаного або значна кількість помилок (дев’ять і більше), у тому числі грубі, що не заважають розумінню написаного.

1

У роботі велика кількість помилок, що унеможливлюють розуміння написаного.

0

  1. Якщо учасник ЗНО отримує балів за критерій а. Змістове наповнення, то всю роботу оцінюють в балів.
  1. Якщо учасник ЗНО отримує балів за критерій с. Використання лексики або за критерій Використання граматики, то всю роботу оцінюють в 0 балів.
  1. Якщо учасник ЗНО не приступав до виконання завдання, власне висловлення вважається ненаписаним і всю роботу оцінюють в 0 балів.

 

70 фраз, які підвищать ваш бал

Привітання

Лист завжди починається з вітання, фрази для якого можуть відрізнятися в залежності від того, наскільки близькому другу ви пишете.

1. Привітання для хорошого знайомого, товариша:

·         Dear Anna,

·         Hi Andrew,

·         Hello Kate.

2. Привітання для найкращого, близького друга, яким ви підкреслюєте, який він вам дорогий:

·         My sweet Ann,

·         Dearest Andrew,

·         My dear Kate.

Не забудьте поставити кому після звернення, а всю іншу частину речення написати з нового рядка.

 

 

Вступ

Тут можна запитати, як справи, написати, що ви сподіваєтеся, що у друга все добре, вибачитися, що ви довго не писали, та подякувати йому за лист, якщо в завданні вказано, що ви відповідаєте на його лист або запитання.

3. How are you? / How are you doing?

4. Hope you’re fine.

5. Hope everything’s going well. / Hope everything goes well for you.

6. I am writing to you after a long time.

7. Sorry for not writing for so long.

8. Thanks for your letter.

9. Lovely to hear from you!

10. It was great to get your letter.

Основна частина листа

В основній частині потрібно розкрити тему, позначену в завданні. Почніть з того, навіщо ви пишете і про що хочете розповісти, а потім розкажіть. У листі обов’язково використовуйте сполучні слова та фрази – для високого бала на ЗНО з англійської в вашому листі їх повинно бути мінімум 5–7.

11. The reason I’m writing (to you) is…

12. In your letter you ask me (to tell you) about… / In your letter you ask me to tell you about…

13. I’d like to tell you about…

14. I’m writing to tell you about…

15. I can not wait to tell you the news.

Сполучні фрази для висловлення думки

16. I think / believe / consider that…

17. From my point of view,…

18. In my opinion,…

19. I don’t agree to…

20. Personally I feel that…

Фрази про те, що вам подобається або не подобається

21. As for me, I like / love / enjoy…

22. Most of all I like / love…

23. I adore…

24. I’m totally / really into…

25. I’m crazy about…

26. I don’t like…

27. I’m not a huge fan of…

28. I hate… / I can’t stand…

29. (Rap music) is not my cup of tea.

30. I do not care that much about…

Сполучні слова для посилення думки / висловлювання впевненості

31. Indeed

32. For sure

33. Undoubtedly

34. Of course

Сполучні слова та фрази для додавання додаткової інформації

35. As well as

36. Furthermore / Moreover / What is more

37. Additionally / In addition

38. Similarly / Likewise

39. No only …, but also

40. On top of that

Сполучні слова та фрази для порівняння та протиставлення

41. In contrast / By comparison

42. On the other hand

43. Although

44. However

45. Meanwhile

Сполучні слова та фрази для наведення прикладу

46. For example / For instance

47. The best example is…

48. Such as

49. To give an illustration

Сполучні слова для пояснення причини

50. Because / Because of

51. As

Сполучні слова та фрази для опису результату

52. For that reason

53. As a result

54. Therefore

55. As a consequence / Consequently

Сполучні слова та фрази для підбивання підсумків

56. To sum up

57. In conclusion

58. Above all

59. All things considered

Завершення

У фінальній частині листа можна поцікавитись у друга його думкою за темою вашого листа, якщо метою листа було поділитися думкою, а також попросити писати вам частіше та побажати здоровя його сімї.

60. What do you think about…?

61. Tell me (please) what’s your opinion on this matter.

62. I’m eager to hear from you.

63. Looking forward to hearing from you.

64. Go write back as soon as possible. / Write back soon.

65. Give my best regards to your family.

Підпис та побажання всього найкращого

Замість прощання просто побажайте другові всього найкращого або зізнайтеся в теплих почуттях, поставте кому, і з нового рядка напишіть своє ім’я.

66. Best wishes / All the best

67. Sincerely / Warmly

68. Love / Much love

69. Take care

70. Yours

Вивчіть ці слова та фрази – і ніякі письмові завдання на ЗНО з англійської будуть вам не страшні!

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 


Немає коментарів:

Дописати коментар